domingo, 9 de febrero de 2014

PRÀCTICA 2: GOOGLE DOCS

1-    Què és Google Docs?

És un programa gratuït per a crear, compartir o emmagatzemar documents en línia donant la possibilitat de realitzar-los en grup a temps real. Aquest ens ofereix un processador de texts, un full de càlcul, un programa de presentació un creador de dibuixos i un editor de formularis.


2-    Com crear un arxiu?

Primerament hem de escriure Google Docs en Google i accedir al primer enllaç. Tot seguit, introduirem el nostre usuari G-mail i la contrasenya per a entrar.
A continuació clicarem en la opció de “ Crear” que ens donarà l’opció de crear qualsevol tipus document. En el nostre cas seleccionarem “document”. Aleshores ens apareixerà una pantalla en la que podrem escriure el que vullgam, així com canviar la lletra, incloure un títol o un subtítol etc. És a dir, te una forma molt igual a qualsevol processador de textos. Cal destacar que tots els canvis que realitzem es guardaran automàticament.

Una vegada creat el document se’ns dona la possibilitat de compartir-lo amb altres col·laboradors. Si volem compartir-lo primer hem de clicar damunt de l’ opció “ compartir “. Tot seguit haurem de posar un títol al document i la nostra direcció de correu de les persones amb les que volem compartir-lo.
Polsant damunt de la pestanya “Arxiu” sens ofereix un ample ventall de possibilitats com canviar el títol, veure l’ historial de revisió, guardar directament en PDF. També tenim l’ opció de publicar en la web el nostre document, també ens permet publicar en la web automàtica quan es realitzen cavis.

3-    Com crear una presentació?

Per a crear una presentació, primerament polsarem en crear, igual que anteriorment, però aquesta vegada en “Presentació” i triem la plantilla en la que volem treballar.

Si cliquem en “ arxiu” se’ns oferirà un ample ventall de possibilitats com:
·         “ compartir”:  per a publicar la presentació tindrem que clicar en “inserta còdic”, copiar el còdic que ens apareixerà  i anar al nostre bloc, clicar en l’opció HTML i pegar en l’ entrada el nostre còdic.
·         “iniciar la presentació”,
·         “opció de fondo”
·         “transicions”



4-    Com crear una enquesta o un formulari?

Google Docs també ens permet crear un formulari. Primerament farem clic en “crear” i a continuació en “ formulari”. Aleshores, triarem el format que volem i posarem un títol.
Tot seguit, escriurem la pregunta que volem formular , el tipo de pregunta que volem y clicarem sobre “ d’ acord” per a poder passar a la següent pregunta”. Per últim escric el correu de la persona a la que vull enviar-li el formulari i l’ envie.

AMPLIACIÓ

A continuació us deixe un video que vos pot facilitar a comprendre què és Google Docs i com funciona. Resumeix breument tot el que hem vist anteriorment

Compartix l' enllaç d'una pàgina que ens mostra les utilitats que té Google Docs en les aules.

Personalment crec que és una eina molt útil i que ens facilita molt el treball. A l´escola és molt important el treball cooperatiu i a vegades degut a la distància o les circunstàncies es dificil treballar en grup, però gracies a ferramentes d' aquest tipus ho podem dur a terme. A més, ens pot ajudar a l' hora de programar o de treball amb els nostres alumnes. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario