1.- Què
és el E-learning?
· Formació que utilitza la
xarxa com tecnologia de distribució de a informació. Sigui la xarxa oberta(
internet) o tancada ( Intranet).
· Un ensenyament a
distancia obert, flexible i interactiu basat en l’ ús de les TIC i sobretot
aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
· Permet la distribució i
l’ accés a col·leccions de materials d’ aprenentatges sobre un mitjà electrònic
usant un servidor web per a distribuir-los, un navegador web per a accedir i
protocols TCP/IP i http per a facilitar l’ intercanvi.
2.- Característiques E- Learning
Ø
Ús de navegadors Web per
a accedir a la informació.
Ø
Aprenentatge molt recolzat
en Tutories
Ø
Materials digitals i
aprenentatge flexible, per a poder adaptar el teu aprenentatge.
Ø
Ús de protocols TCP i
HTTP per a facilitar la comunicació.
Ø
Aprenentatge mitjançant
PC.
Ø
Aprenentatge
individualitzat versus col·laboratiu interactiu.
Ø
Utilització d’ eines
síncrones i asíncrones.
Ø
Administració dels
materials en un servidor Web.
Ø
Connexió
professor-alumne separats per espai temps.
Ø
Multimèdia/Hipertextual-
Hipermèdia. És a dir, tenim diversos tipus de materials.
3.- Avantatges E-Learning
Ø
Posa a la disposició
dels alumnes molta informació.
Ø
Facilita l’ actualització
de la informació dels continguts.
Ø
Permet la
deslocalització del coneixement.
Ø
Facilita l’ autonomia de
l’estudiant. Açò afavoreix que l’ estudiant puga aprendre al seu ritme i
adaptar el coneixement a ell mateix.
Ø
Propicia una formació
Just in Time i Just for me. Açò el que vol dir és que podem accedir a qualsevol
informació en el moment i ens donen la possibilitat d’ escollir la informació
que s’ adapta a les nostres necessitats.
Ø
Afavoreix una formació
multimèdia, degut a que ens permet emprar noves eines.
Ø
Afavoreix la
interactivitat en diversos àmbits, gràcies a les fonts de debats, els xats...
Ø
Estalvia els costos i
desplaçaments, gràcies als cursos online...
Ø
Facilita l’ús dels
materials en diversos cursos.
Ø
Facilita una formació
grupal i col·laborativa.
4.- Desavantatges E-Learning
Ø
Mes inversió de temps
per part del professor.
Ø
Mínimes competències
tecnològiques de professor i l’ alumne.
Ø
Habilitats de l’ alumnat
per a l’ aprenentatge autònom
Ø
Disminueix la qualitat
de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
Ø
Requereix més treball
del convencional.
Ø
Baixa qualitat de molts
continguts i cursos actuals.
AMPLIACIÓ
A continuació vos deixe un video on s' explica d'una manera senzilla i detallada que és e-learning, els usos que té, i els seus avantatges. A més, reflexiona al voltant dels posibles efectos adversos que pot tindre o simplement no traure el rendiment que deuríem a les noves tecnologies,
AMPLIACIÓ
A més, vos deixe una plataforma destinada al aprenentarge virtual de l' anglés detinat a ziquets, per a que pugau veure un exemple de aprenentatge E-learning
Aprendre Anglés mitjançant l' aprenentatge E-learning.
AMPLIACIÓ
A continuació vos deixe un video on s' explica d'una manera senzilla i detallada que és e-learning, els usos que té, i els seus avantatges. A més, reflexiona al voltant dels posibles efectos adversos que pot tindre o simplement no traure el rendiment que deuríem a les noves tecnologies,
AMPLIACIÓ
A més, vos deixe una plataforma destinada al aprenentarge virtual de l' anglés detinat a ziquets, per a que pugau veure un exemple de aprenentatge E-learning
Aprendre Anglés mitjançant l' aprenentatge E-learning.
5.- Què és B-learning?
Ø
Combina l’ ensenyament
cara a cara amb l’ ensenyament virtual (Coaten, 2003)
Ø
Combinació de les
classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol,
enregistraments de video i àudio juntament amb la tutoria i l’ assessorament
(Brodsky, 2003)
Ø
Qualsevol possible
combinació d’un ample ventall de mitjans per a l’ aprenentatge dissenyat per a
resoldre problemes específics (Brennan, 2004)
Ø
Les e-eines combinades
amb altres mes convencionals on el docent haurà d’ assumir responsabilitats
atorgades pel model presencial i pel model tradicional. (Amar, 2007)
6.- Aspectes importants d’ un
sistema B-learning.
Ø
Cal incloure en l’
aprenentatge, les propietats de l’ espai virtual. S’ ha de guiar i modelar les
discussions quan els alumnes estan connectats.
Ø
La informació per a ser
tractada requereix coneixements per a la seva interpretació.
Ø
Permet adquirir
coneixements tècnics funcionals.
Ø
No s’ aprèn en solitari
sino en solidari en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats etc.
Ø
Les tutories apareixen
com una possibilitat d’ ajuda tant en l’ ensenyament presencial com a
distància.
Ø
Permet la formació de
professionals any competències integrals: sentit crític, creativitat i
coneixement de la societat.
AMPLIACIÓ
Cal destacar que la formació del professorat en les TIC i concretament en els ensenyaments anteriorment dit es esencials per a que aquests siguen efectius. Les noves tecnologies evolucionen rapidament i ens ofereixen constants millores, nos podem ser menys els professor, no podem quedar-nos arrere i pedre el ritme de la societat. Per açò, vos deixe un enllaç, on podeu encontrar molta informació sobre cursos per a planificar, gestionar, i dirigir programes d' educació mediats per les TIC.
FORMACIÓ B-LEARNING
AMPLIACIÓ
Per últim, veurem mitjançant aquest video les diferències entre el B-learning y el E-learning.
AMPLIACIÓ
Cal destacar que la formació del professorat en les TIC i concretament en els ensenyaments anteriorment dit es esencials per a que aquests siguen efectius. Les noves tecnologies evolucionen rapidament i ens ofereixen constants millores, nos podem ser menys els professor, no podem quedar-nos arrere i pedre el ritme de la societat. Per açò, vos deixe un enllaç, on podeu encontrar molta informació sobre cursos per a planificar, gestionar, i dirigir programes d' educació mediats per les TIC.
FORMACIÓ B-LEARNING
AMPLIACIÓ
Per últim, veurem mitjançant aquest video les diferències entre el B-learning y el E-learning.
No hay comentarios:
Publicar un comentario