martes, 18 de marzo de 2014

TEMA 5. LA WEB 2.0


El tema que anem a veure hui és la Web 2.0. Com bé, diu l ‘ article Web 2.0, ¿Reconfiguración social o tecnológica? aquest concepte significa una evolució de la web, però és un canvi des del cervell de cada un dels usuaris de Internet, es a dir, significa una reconfiguració en la disposició de recursos, interacció entre usuaris i la conformació de xarxes socials. La Web 2.0 és el resultat d’ una evolució que ha tingut la xarxa en els últims anys, ja que actualment ofereix la possibilitat de emprar gran quantitat de recursos de software gratuït, disponibles des de web, per a publicar informació en conjunt.

Aquesta foto s' ha extret del següent bloc: modulo2cepjerez.blogspot.com


1.- Diferències entre la Web 1.9 i la Web 2.0


Aquesta imatge s' ha extret de  untos.lacoctelera.net

La Web 1.0 presenta les següents característiques.
  •   Pàgines Web estàtiques, es ha dir sols podem escriure, sense poder afegir      elements multimèdia.
  •   Els continguts són produïts pel Webmaster.
  •   L’ arquitectura de treball es Client-Servidor.
  •   Visualització de continguts mitjançant un navegador web.
  •   L’ usuari solament pot llegir el contingut.
  •   És necessari tenir instal·lat un programari client en l’ ordinador.


La Web 2.0 presenta les següents característiques:

  •  Gran interacció entre els usuaris.
  •  La plataforma de treball és la pròpia pàgina web( no és necessari tenir instal·lat un  programari client en l’ ordinador)
  •  Contingut dinàmic, que va canviant. És a dir, és una evolució continua dels  continguts, no és estàtica
  •  Visualització mitjançant navegador, Lector RSS
  •  L’ escriptura Web es compartida.
  •  La unitat mínima de continguts és el post o article.
  •  Tots son autors de la informació.


2.- Aplicacions de la Web 2.0

Aplicacions de la Web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:
  • §  Per a expressar-se, crear i publicar: Blocs, Wikis...
  • §  Per a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Cli·licious, SlideShare.
  • §  Xarxes Socials: Secon Life, Twitter, Facebook
  • §  Per a accedir a informació d’ interès: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.


3.- Implicacions educatives de la WEB 2.0

  • §  És un espai horitzontal i ric en fonts d’ informació, que suposa una alternativa a la jerarquització i unideraccionalitat dels entorns formatius. A més, implica nous rols per a professors i alumnes.
  • §  Esta orientat al treball autònom i col·laboratiu
  • §  Crític i creatiu, fomenta l’ expressió personal
  • §  Permet investigar i compartir recursos, crear coneixements i aprendre
  • §  Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals
  • §  Hi ha mes interès i motivació.
  • §  Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre’ls a comentaris dels lectors.
  • §  Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
  • §  Possibilita noves activitats d’ aprenentatge i avaluació.
  • §  Millora competències digitals (cercar, processar, comunicar)

  • §  Creació i gestió de xarxes de centres i professors.


Hui a dia, la falta de habilitat lectora i de saber expressar-se dels xiquets esta provocant que Espanya es quede en l' educació. Els xiquets i xiquetes tenen la necessitat d' expressar-se, de dir el que senten i de comunicar les seues necessitats. A aquest video es fa un reflexió al voltant d' aquesta necessitat d' expressió i es donen ferramentes 2.0 per a facilitar aquesta tasca, les quals la enriqueix molt.


No hay comentarios:

Publicar un comentario