sábado, 1 de marzo de 2014

TEMA 4. TEORIA. LES TIC A LA SOCIETAT ACTAL.

1.- Característiques de la Societat TIC

v Gran presencia dels “mass media“i de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), amb els seus llenguatges audiovisuals en tots els àmbits de la societat d’ oci, llar, mon laboral.
v  Gran quantitat d’ informació al nostre abast. Cada vegada ens resulta mes fàcil accedir a tot tipus d’informació però precisament l’ abundància de dades que tenim ens af difícil seleccionar en cada cas la informació mes desitjada.
v  Continus avanços científics i tecnològics en tots els camps del saber, especialment en bioenginyeria genètica, noves tecnologies. El coneixement es va renovant veloçment.
v  La fi de l’era industrial. La major part de la població activa dels països en els quals s’ ha consolidat la societat de la informació treballa en el sector dels serveix  gairebé sempre amb una forta dependència de les TIC per a realitzar el seu treball.
v  Llibertat de moviment. La “societat de la informació” sustenta per a la voluntat de globalització econòmica i cultural, porta amb si un creixent llibertat de moviment.
v  Nous entorns laborals. Les noves tecnologies revolucionen l’ organització dels entorns laborals i obren gran possibilitat al tele-treball.

AMPLIACIÓ

Les TIC hui a dia ja formen part de la societat, ens seria difícil imaginar-nos en un món sense mòbils o sense internet?. Doncs, segurament si, ja que estan integrats dins del nostre dia a dia, aixi com dels nostres estudis, el nostre treball o les nostres relacions socials. Per aizxò tenen tanta importancia les TIC, i si no fixemnos en el Mobil World Congres que s' ha donat aquesta semana pasada a Barcelona. 
  


2.- Què són les TIC?

Conjunt de processos i productes derivats de les eines ( maquinari i programar), suports i canals de comunicació, relacionat amb l’ emmagatzematge,  processament i transmissió digitalitzada de la informació.

3.- Característiques de les TIC



.4.- Aportacions de les TIC

v  Fàcil accés a tot tipus d0informacio sobre qualsevol tema i en qualsevol format. La informació es la matèria primera que necessiten per a crear coneixements. Es a dir tots tenim accés a la informació.
v  Instruments per a tot tipus de procés de dades. Els sistemes informàtics integrats per a ordinadors perifèrics i programes, ens permeten realitzar qualsevol tipus de procés de dades de manera rapida i fiable.
v  Canals de comunicació immediata, síncrona i asíncrona, per a difondre informació i contactar amb qualsevol persona o institució del mon mitjançant l’edició i difusió de la informació.
v  Emmagatzematge de grans quantitats d’ informació en petits suports de fàcil transport.
v  Automatització de tasques, mitjançant la programació de les activitats que volem que realitzen els ordinadors.
v  Interactivitat. Els ordinadors ens permeten dialogar amb programes de gestió etc.
v  Homogeneïtzació dels codis emprats per al registre de la informació mitjançant la digitalització de tot tipus de informació.
v  Instrument cognitiu que potencia la nostres capacitats mentals i permet el desenvolupament de noves maneres de pensar.

5.- Limitacions de les TIC

v  Problemes tècnics: incompatibilitat entre diversos tipus d’ ordinador i sistemes operatius.
v  Falta de formació: la necessitat d’ uns coneixements teòrics i pràctics que totes les persones han d’ aprendre, la necessitat d’ aptituds i actituds favorables.
v  Problemes de seguretat. Circumstancies com el risc que es produeixen accessos no autoritzats alls ordinadors de les empreses que estan connectats a internet i el possible robatori dels codis de les targetes de crèdit al comprar en les botigues virtuals.
v  Barreres econòmiques. Malgrat el progressiu abaratiment dels equips i programes informàtics, el seu preu encara resulta prohibitiu per a moletes famílies.
v  Barreres culturals. L’ idioma dominant, l’ angles, en el qual venen moltes referencies i informació d’ internet etc.

AMPLIACIÓ

L' escola és el reflex de la societat, de manera que si les TIC influeixen en la societat,  també ho faran a l'escola. I no sols l'escola, el sistema educatiu en sí és el que s' adapta als nous canvis i a les TIC. A contianuació vos convide llegir un article de Jesus Salinas les TIC en la universitat.

INNOVACIÓN DOCENTE Y USO DE LAS TIC EN LA UNIVERSIDAD

AMPLIACIÓ

Per últim, mitjançant un monòleg sobre les noves tecnologies vos convidem a que paseu a una estona agradable i que reflexioneu sobre com estan canviant la nostra vida.





No hay comentarios:

Publicar un comentario