sábado, 17 de mayo de 2014

TEMA 13: IPAD EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA: APLIACIONS PRÀCTIQUES


ÍNDEX
1.  Què és l’Ipad?
2.  Característiques d’un Ipad
3.  Propostes de treball per Ipad
4.  Propostes en l’aula de Primària
5.  Aplicacions Ipad per a Educació Primària

1.  Què és l’Ipad?

www.macnificos.com

Els iPad són una evolució dels iPods, es a dir, aparells productors multimedia de audio,imatge i so i en la seua evolucio, apple els va fer més grans o a més, els va incloure conexió a internet i un sistema operatiu propi per a que funcionaren com atutèntics ordinador poràtils ultralleugers

Ø L’Ipad és dels cridats ordinadors tables: és un aparell fi, de la grandària d’una revista amb una pantalla tàctil a colors que permet als usuaris navegar per la web, veure pel·lícules, enviar correus electrònics i llegir llibres electrònics, entre altres.
Ø Te un teclat en la pantalla, també un teclat opcional físic, a més d’un programari especial per a fulls de càlcul i processament de textos.
Ø No obstant això, els analistes diuen que la seva principal característica està en l’aspecte multimèdia, com llegir periòdics o veure vídeos, més que  seua utilitat com a laptop.

2.  Característiques d’un Ipad 
Entre altres característiques, les principals són que es poden fer videoos, ja que incorporen càmera, es pot escoltar música, tenen microprocessador de 2 nuclis i un sistema propi de mòbil, el iOS. 
Per altra banda, cal dir que el que fa que els iPads siguen tan útils i tan fàcils de dominar és que es el seu tamamys i la finura del grossor. 
A més, tenen tecnologia inalàmbrica, wifi i 3G etc.
Pantalla Retina
Cuberta oleofuga antihuellas.
Compaible amb la presentació simultanea de múltiples idiomes i grups de caràcters.
Enfoque automàtic. Enfoque per toque.
Deteccio facial en fotografies


3.    Propostes de treball per Ipad
Ø  Enregistrament d’audio. Gravar i editar àudios amb Caster Free: lectures, locucions, dramatitzacions, exposicions, entrevistes, etc.
Ø  Esquema. Emprar Wikipanion per a llegir un article de Wikipèdia durant uns minuts i després realitzar un mapa conceptual amb MinJet.
Ø  Mapa conceptual. Resumir els continguts d’ un tema de llengua o coneixement del medi creant un mapa conceptual amb idea Sketch.
Ø  Resum de noticies. Buscar i llegir un article usant un lector de noticies d’un periòdic per després elaborar un document de text en resposta a un conjunt de preguntes amb el programa Documents Free i enviar-ho com a adjunt al professor/a utilitzant el client Mail.
Ø  Comentari de lectura. Llegir un llibre digital en iBooks i després de la seua lectura elaborar un document en documents Free amb la fitxa tècnica, breu resum i opinió personal.
Ø  Narracio visual. Crear una narració visual emprant Puppet Pals on es trien escenaris de fons, personatges, animacions i gravant locucions d’audio.
Ø  Grafics estadístics. Crear gràfics a partir d’una taula de distribució de freqüència en un full de càlcul amb Documents Free.
Ø  Fistxes PDF. Realitzar anotacions en una fitza en format PDF mitjançant pdf-Notis free per retrasmitir-se-la al professor/a pujant-la a un espai cómodo.
Ø  Edicion d’ imatges. Localitzar i descarregar una foto utilitzan wl navegador web Safari. A continuació, sincereix  la imatge en una nota d’EverNote per a afegir textos i una locució d’audio que completa el treball d’ un tema.
Ø  Geolocalització de materials. Explorar una zona geogràfica, comarca, parís etc. amb Google Earth. Situar marcador que continguen textos, imatges, en llaços, etx. Gravar un recorregut turístic. Es pot completar la informació amb World Explorer.



4.    Propostes en l’aula de Primària
v  Emprar en format intuïtiu i natural, ja que per al seu us, no es necessari cap coneixement informàtic previ.
v  Simplement amb la seva manipulació, aprens les claus d’ús de forma ràpida.
v  Permet treballar les diferents àrees del currículum a traves de les seues aplicacions, augmentant la concentració de l’alumnat i possibilitant l’aprenentatge lúdic.
v  L’iPad, possibilita el treball individualitzat adaptant-se al ritme d’aprenentatge de l’alumne a l’hora que permet la creació de grups homogenis de treball usant un dispositiu grupal ( sempre en grups reduís, perquè l’aprenentatge sigui significatiu)

5.    Aplicacions Ipad per a Educació Primària

www.lavanguardia.com

v  WriteWords aprofita al màxim la pantalla tàctil en Ipad per ensenyar i estimular als nens s’escriptura. És una gran manera d’ajudar als nens al fet que aprenguin a escriure d’una manera divertida, i fins i tot els permet reproduir les paraules assolides amb puny i lletra del seu fil.
v  Read Me Stories. És una aplicació molt bé animada que conte una biblioteca d’històries potencials que es poden comprar, que li permet veure un llibre de cada series abans de comparar-ho. Les animacions son brillant i lodories i les veus son molt divertides, per això és una gran manera d’aconseguir que els nens lligen coses diferents tots els dies.
v  Kid Paint. Porta tot el complicat i els deixa amb la millor aplicació de dibuixos i pintura per als nens Kid Paint inclou alguns tocs agradables que estan obligats a ser gaudits, com els Stams.
v  Màgic Piano, és una aplicació que fins i tot ha protagonitzat un èxit en Youtube amb un gat jugant amb un iPad. Es musical divertida i entretingut  que captarà l’atenció dels nens de totes les edats. M’agrada especialment l’opció del teclat espacial i els rajos de llum que il·luminen. Seguidament els nens de totes les edats se sentiran atrets per aquesta aplicació per a Ipad.
v  Marth Party. És un joc multi jugador de càlcul mental per a tots a partir dels 5 anys. Cada jugador tria al seu nivell de dificultat, perquè els nens puguin jugar en contra dels seues pares. L’objectiu del joc es fer clic en les botes en l’ordre dels càlculs que apareixen.
v  ABC 123 Writting Practice. Ajuda a aprendre noms i lletres en anglès.

http://www.apple.com/es/education/ipad/

http://www.apple.com/es/education/ipad/


AMPLIACIÓ

Pulsant así iPad, podeu accedir a la pàgina official de Apple en la que apareix tot el relacionat sobre l'iPad.
A més, encontrarem un recull de casos reals, així com Apps, llibres, hist`roes de professors que els estan emprant, recomanacions etc. A més, desde la pàgina podem accedir a altres pàgines de Apple en les que ens mostren com el iPad pot trencar barreres i afavorir l'educació amb els xiquets amb necessitats o simplement ens contes històries reals.


A aquest video, 2 periodistes del diari "La verdad" ens donen 20 recomanacions a  l'hora d'emprar el iPad o qualsevol altra tablet. Pense que és molt interesant, ja que hem de saber bé com emprar-lo per a evitar possibles errors. 
Hui a dia, cada vega són més  els recursos 2.0 que disposem, i per tant, cada vegada són més les possibilitats que tenim al nostre avast. Açò també influeix en les aules, ja que aquestes d'adapten als avanços i els utilitzen, fet que enriqueix l'educació. Però és molt importan donar-li un ús adequat i conèixer els desavantatge que tenen, per a poder previndre'ls. Així com també és important saber totes les opcions que en ofereix per a utilitzar-lo d'una manera adequada.

Són moltes les escoles que estan incloent les TIC a les seues aules. En el cas de el iPad persupost que també esta ocorrent, podem veure com l'escola San Cristobal, ha fet el seu Projecte iPad a l'aula.  A la seua pàgina ens diuen que el iPad ofereix una extrema personalització i individualització dels processos d'ensenyança - aprenentatge. És un mitjà que per als nostres alumnes resulta connatural i els ajuda a mantindre l'atenció amb més facilitat, Els avantatges en el terreny pedagògic és cada vegada més gran la relevancia que donen a la teoria de les intel·ligències múltiples en el aprenentatge, per el que aquesta a escola i moltes altres han apostat. El mitjà digital, en el que s'integra el iPad,permet desenvolupar de forma pràctica aques enfocament.




No hay comentarios:

Publicar un comentario